10 Februari 2011

La Tahzan innallaha maana..

assalamualaikum...
[la tahzan innallaha maana] jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita..
aku mmg tertarik dgn ayat yang mmg m'yentuh kalbu ni..ayat ni m'beri makna dalam hidupku...sesungguhnya ayat Allah sangat indah dan tiada tandingnya...buktinya Al-Qur'an tu sentiasa menjadi ikutan kita...
kali nie,  mmg aku dlm mood yg sedey, kecewa, geram n macam2 lagi yg apabila digaulkan, air mata itu pasti tumpah..kesedihan yg aku rasai ni mmg tak dpt nk dielakkan n aku percaye, korg pun pna menangis kann??
sememangnya, aku sgt2 kecewa ngan seseorang yg aku daa anggap mcm kwan...dye da berubah n tidak lg menegur aku...mungkin aku ad bwat salah ngan dye tnpe aku sdar..
aku x sngke mencarut tu daa jd rutin seharian dlm idop dye, mne xnye, setiap kali nk akhir p'cakapan dye msti ad 'sial', 'cilako', 'bodoh'...nauzubillah,..korg twu, apabila sepatah perkataan mencarut kluar dr mulut kita, satu titik hitam akan ad di hati kte...akibatnye, korg akan sukar dpt hidayah n petunjuk Allah
aku bukan nk b'mksud nk m'buka aibnya, tp hnye nk korg sdar yg m'carut tu x elok n b'dosa...

ibrahnya di sini, berfikirlah dahulu sebelum bercakap, jgn sesedap ati je kuar p'kataan x elok..kte perlulah sentiasa menasihati n saling dinasihatkn...ISLAM ITU KAN AGAMA YG MEMBERI NASIHAT..
Ya Allah, semoga kau bukakanlah hati dia supaya bertaubat dan tidak m'ulangi kesalahan dia...wlupon, dia tidak lg menegur aku seperti biasa, tp hanya doa yg kukirimkan buat dia...niat aku ikhlas ingin dia berubah..insya-Allah, aku percaya dengan janji-Mu...semoga dia tergolong dalam golongan yg mendapat rahmat dan beriman...aminn..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...